Erős vitaminok a látáshoz. Egyszerű lépések a látás javításáért


A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is.

erős vitaminok a látáshoz diszlexiás látás

Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet! A szemünk nagy kincs, olyan szervünk, ami különösen nagy terhelésnek van kitéve, hiszen az alváson kívül szinte folyamatosan használjuk.

erős vitaminok a látáshoz

Olvasunk, tévét nézünk a segítségével, munka közben a laptop képernyőjét bámuljuk, amit gyakran otthon is megteszünk — és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy milyen sokszor nézzük hosszasan az okostelefonjaink és tabletjeink kijelzőjét.

A napjainkban megnövekedett terhelés mellé nagyobb támogatást is kell a szemünknek biztosítani ahhoz, hogy látásunk minőségét és erősségét minél tovább megőrizhessük, és szemünk egészséges maradhasson. Tudatos táplálkozással nem csak segíthetünk megőrizni szemünk egészségét, de egyes erős vitaminok a látáshoz és elváltozások kezdeti formáit is tudjuk vele korrigálni.

káros étel

Bizonyítottan jó hatással vannak szemünkre egyes vitaminok. Így az A-vitamin a erős vitaminok a látáshoz ideghártyájának működéséhez elengedhetetlen, a C-vitamin csökkenti a homályos látást és javítja a sejteket, az E-vitamin pedig segít a szembetegségek megelőzésében.

Vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó speciális -gyógyászati célra szánt-tápszer időskori szembetegségben,  makula degenerációban szenvedők részére.

A vitaminok mellett a lutein és a zeaxantin színanyagok a fény károsító hatásától óvják meg a szemünket, míg a bioflavonoidok azért hasznosak, mert segítik a Erős vitaminok a látáshoz elnyelését. Ásványi anyagokkal pedig szintén a vitaminok hasznosulását segíthetjük.

a látás teljes helyreállításának módszere

Eszerint a szelén az E-vitamin, míg a cink az A-vitamin beépülését könnyíti meg. Szintén fontosak még a látásunk szempontjából az omega zsírsavak megfelelő aránya.

Bejelentkezés

Ezek közül az omega-3 hiánya látásromlást, vagy a retina károsulását is okozhatja. De mit fogyasszunk, hogy a felsorolt összetevőkből elég kerüljön a szervezetünkbe?

erős vitaminok a látáshoz

Tengeri halak — A tengeri halak teli vannak omega-3 zsírsavakkal, melyek nem csak a szív- és érrendszeri megbetegedésektől óvnak meg minket, de látásunk megőrzéséért is felelősek. Fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk belőlük, vezessük be a lazacot, a lepényhalat, tőkehalat és társaikat a mindennapokba. Mellettük az egyéb tengeri herkentyűk is hasznosak szeléntartalmuk miatt.

erős vitaminok a látáshoz a lehetséges látás határa

BENU Online Gyógyszertár ajánlata: Sárgadinnye — Az A-vitamin és előanyaga, a béta-karotin leginkább az élénksárga zöldségekben és gyümölcsökben fordul elő jelentős mennyiségben. A sárgarépa mindenkinek eszébe jut, ha a szemünk egészségéről van szó, de ugyanilyen jó hatással van rá a sárgadinnye is.

Szezonban együnk belőle annyit, amennyit lehet!

  • Mit együnk a jó látásért? - HáziPatika
  • Látási követelményei

Zöldpaprika — A zöldpaprika teli van értékes C-vitaminnal, aminek segítségével sok szembetegséget elkerülhetünk. Ez a vitamin nagyszerű segítség az érfalak védelméhez és antioxidáns hatású.

  • Rövidlátás 9 évesen 4
  • Sokan igyekszünk megfelelően táplálkozni, hogy fogyjunk és formába lendüljünk, ám a látásunk is ugyanolyan fontos.
  • Az időskori makula degeneráció AMD egy korral járó, makulát érintő szembetegség.

A paprika mellett például rengeteg van belőle a gránátalmában vagy a citrusfélékben is. Spenót — A mélyzöld színű leveles zöldségek általában nagy mennyiségű luteint és zeaxantint tartalmaznak, így a spenót is nagyszerű alapanyag lehet a szemünk egészségének szempontjából.

Élet félelem és betegség nélkül - rövid összefoglaló

Főzéssel ezek a színanyagok még jobban hasznosulnak, így ne csak salátaként, de például főzelékként is fogyasszuk!